Kjøpsvilkår

Disse salgsbetingelsene gjelder for forbrukerkjøp av varer fra Hundepappa AS. Kjøpet er regulert av blant annet forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven og ehandelsloven. Disse vilkårene er utarbeidet i tråd med gjeldende forbrukerlovgivning, og begrenser ikke dine rettigheter etter loven.

Selger

Hundepappa AS

Postboks 97 Slemdal, 0710 Oslo
kundeservice@hundepappa.no
Org nr: 935 675 367MVA

Pris og betaling

Alle priser vises i NOK og inkluderer merverdiavgift. Totalkostnaden vises i kassen før betaling. Du kan betale med Visa, Mastercard, American Express, Vipps eller Klarna. Det tilkommer ingen skjulte gebyrer. Ved retur tilbakebetales beløpet til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet.

Levering

Fryste varer er kun tilgjengelig med Wolt hjemlevering og hent i butikk, de sendes ikke med Posten. Øvrige varer kan sendes med samtlige fraktmetoder. Normal leveringstid er 1–5 virkedager og du kan spore forsendelsen.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen, jf. angrerettloven. Hos Hundepappa gir vi deg i tillegg en utvidet angrerett på inntil 30 dager, samt gratis retur som en ekstra service. Angreretten gjelder ikke varer som raskt forringes, som fryst hundemat, jf. angrerettloven § 22 bokstav b, eller produkter som er åpnet og derfor ikke kan videreselges av hensyn til helse og hygiene. Du kan benytte vårt digitale angrerettskjema eller skjemaet fra Forbrukertilsynet.

Reklamasjon

Dersom varen er mangelfull, har du rett til å kreve retting, omlevering, prisavslag eller heving – i tråd med forbrukerkjøpsloven. Reklamasjon må skje innen rimelig tid og senest 2 år etter mottak (5 år for varer som er ment å vare vesentlig lenger).

100% fornøyd garanti

Du kan returnere et åpent produkt én gang per produkttype, så lenge minst 75 % av innholdet gjenstår. Garantien gjelder ikke ved gjentatt eller åpenbart misbruk. Returporto dekkes av oss. Vær oppmerksom på at fryste varer er unntatt både angrerett og vår 100 % fornøyd-garanti, jf. angrerettloven § 22 bokstav b.

Gratis bytte av sele, dekken og halsbånd

Ønsker du å bytte størrelse på sele, halsbånd eller dekken, tilbyr vi gratis retur og ny vare i riktig størrelse uten ekstra kostnad. Du kan bytte til en annen størrelse én gang per vare – helt kostnadsfritt. Varen må fremstå som ubrukt og ny samt all originalemballasje må følge med.

Ved mislykket levering

Dersom du ikke henter pakken din innen fristen og den returneres til oss, vil du bli belastet et gebyr på inntil 135 kr for returporto.
Ved hjemlevering med Wolt er det viktig at du er tilgjengelig for å ta imot leveransen. Hvis budet ikke får levert fordi du ikke er tilgjengelig, returneres varene til oss etter at budet har fullført ruten sin. Vi refunderer ikke frysevarer som har blitt forringet og ikke kan videreselges.

Personvern

Vi behandler dine personopplysninger i tråd med gjeldende personvernlovgivning. Les vår personvernerklæring for mer informasjon om hvordan vi samler inn og bruker data.

Tvister

Dersom vi ikke blir enige, kan du klage saken inn til Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget.
Du kan også bruke EU-kommisjonens klageportal ec.europa.eu/odr